FAQ

Uw levensoverzicht is een gebruiksvriendelijk en veilig online serviceplatform waar individuen en gezinnen informatie en/of kopieën van al hun belangrijke documenten kunnen opslaan. Dit maakt het gemakkelijk om de informatie in het geval van bijvoorbeeld overlijden van de accounthouder, diefstal, brand, overstroming, een aardbeving, of enige andere gebeurtenissen terug te vinden. Met een account van uw levensoverzicht beschikt u over kopieën van alle documenten die u wenst, zodat als u de originelen kopieën verliest, u ze toch altijd bij de hand heeft. Daarnaast biedt Uw levensoverzicht ook een proces om familieleden, vertrouwde vrienden of officiële rechtspersonen toegang te verschaffen tot deze documenten in het (onvoorziene) geval van overlijden van de accounthouder. U bepaalt zelf wie en wanneer toegang krijgt tot uw account op Uw Levensoverzicht. Hiermee krijgen de personen toegang tot de documenten die ze nodig hebben om hen te helpen bij het afhandelen van uw bezittingen, nalatenschap en herinneringen en ook alle belangrijke contactgegevens van uw notaris of advocaat en/of andere essentiële personen, zoals een executeur testamentair. Zo helpt Uw levensoverzicht u om georganiseerd te worden in uw persoonlijke leven en voor degenen die je achterlaat als u overlijdt.
Ja, Uw Levensoverzicht is helemaal veilig. Bij Uw levensoverzicht is het de eerste prioriteit om een maximaal niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens te garanderen. Zelfs de beheerders hebben geen toegang tot uw account, noch kan iemand uw gegevens zien van Uw levensoverzicht account mits u toestemming geeft. Ook heeft Uw Levensoverzicht een Extended Validation SSL Certificaat – Zie het groene slotje en groen gemarkeerde https: // in de URL.
Dit is aan u om te beslissen. Kortom, dat kan als u hem/haar uw login en paswoord geeft, echter is dit afgeraden om te doen. Dubbele toegang en het opslaan van persoonlijke documenten van meerdere personen kan uiteindelijk rommelig en moeilijk te beheren zijn en zij zouden ook toegang hebben tot persoonlijke berichten van u aan andere gezinsleden. Uw levensoverzicht accounts zijn in de eerste plaats bedoeld voor individuen.
Ga naar de “Login” pagina en klik op de “Wachtwoord vergeten” link. Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een wachtwoord reset naar uw e-mailadres. Klik op de knop in de e-mail en u komt op een pagina waar u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) (Engels: General Data Protection Regulation (GDPR)) is een Europese verordening (dus met rechtstreekse werking) die de regels voor de verwerking van persoonsgegevens door particuliere bedrijven en overheidsinstanties in de hele Europese Unie standaardiseert. Het doel is niet alleen om de bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie te garanderen, maar ook om het vrije verkeer van gegevens binnen de Europese interne markt te waarborgen. De verordening geldt wereldwijd voor alle ondernemingen en organisaties die persoonsgegevens bijhouden en verwerken van natuurlijke personen in de Europese Unie, onafhankelijk of er al dan niet betaald wordt voor diensten of producten.
Dit is te zien bij de pagina categorieën waarbij je de opslagcapaciteit van je volledige gebruik in kunt zien. Wanneer u uw maximale opslagcapaciteit heeft bereikt, heeft u de mogelijkheid om extra dataruimte aan te schaffen voor uw account.
Hier zijn enkele voorbeelden van wat u in uw account zou kunnen opslaan. Contactgegevens van familieleden, contactgegevens van vrienden, autoverzekering en opstalverzekering. Beheer al uw nalatenschap, bezittingen en herinneringen op één locatie, handig opgeslagen en gemakkelijk terug te vinden.
Neem contact op met Uw Levensoverzicht of stel zelfs een functionaliteit voor die u graag zou willen hebben. We horen graag uw suggesties voor in het geval u hulp nodig heeft van het Uw levensoverzicht-team.
Klik op de startpagina op de log-in button waar u op kunt klikken. Als u uw levensoverzicht account al heeft aangemaakt, hoeft u alleen maar uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren en kunt u inloggen op uw account. Als uw dat niet heeft kunt u op de home pagina een account aanmaken.
Een account aanmaken bij Uw Levensoverzicht is eenvoudig. U ziet de tekst “account aanmaken”. Vervolgens komt u op het kopje tarieven om een account aan te maken. Vul het formulier in met de gevraagde informatie, geef uw gegevens op een geldig e-mail adres en vink de algemene voorwaarden box aan om u account bij Uw Levensoverzicht aan te maken.
Klik op nieuwe regel om een veld toe te voegen. In deze regel kunt u verder uw tekst invullen en bijvoegen.
Het helpt u om georganiseerd te worden. Ons platform biedt u een veilig online opslag met een reeks categorieën en mogelijkheden om uw belangrijkste items veilig op te slaan. Ook geeft het voor nabestaanden een goed beeld hoe u leven in elkaar heeft gezeten.
Ja zeker, Uw levensoverzicht kan op PC, tablet en/of mobiel gebruikt worden om uw gegevens direct op te slaan, te wijzigen en/of te bekijken.
Ga naar het kopje abonnement op uw account. Daar staat een optie om uw account te annuleren en op te zeggen. Let op eenmaal het account geannuleerd is het niet mogelijk om uw gegevens te herstellen en stelt Uw Levensoverzicht zich niet aansprakelijk.
U kunt vrijwel elk bestand type in uw account opslaan. Word-documenten, Excel-bestanden, PDF-documenten en afbeeldingsbestanden. Houd rekening met de grootte van uw gegevensopslag in uw abonnement. De maximale grootte van uw levensoverzicht account is 40 MB. Wanneer u uw maximale opslagcapaciteit heeft bereikt, heeft u de mogelijkheid om extra dataruimte aan te schaffen voor uw account.
Bij uw overlijden zal één (of meerdere) van uw toegewezen personen dit op de website moeten aangeven door op de overleden button te klikken. Dit doen zij door in te loggen op hun Uw levensoverzicht account met gebruikmaking van hun inlog gegevens en u overleden te verklaren. Vervolgens ontvangt u en de alle toegewezen personen een melding van uw overlijden. Als u ervoor kiest om het account open te houden voor legacy- en herinneringsdoeleinden, kunt uw toegewezen persoon het account verlengen. Anders wordt het automatisch na 1 maand gesloten en worden alle bestanden definitief verwijderd.
Ga naar de pagina categorieën waarbij je een optie hebt om iemand uit te nodigen via de ‘’verstuur uitnodiging’’ button. De toegewezen gebruiker(s) ontvangt een link via de e-mail en op deze wijze kan diegene de uitnodiging accepteren en inzage hebben op het account van de gebruiker. Hierna zal deze gebruiker te zien zijn op uw lijst met Toegewezen gebruikers, direct daaronder. Vervolgens kunt u per gebruiker instellen welke pagina hij/zij wel of niet mag inzien. Let op echter dient diegene een actief account te hebben op het Uw Levensoverzicht platform. Is dit niet het geval, is het niet mogelijk om toegang te verlenen aan andere personen. Wees attent met wie u uw gegevens deelt.
Een aantal suggesties om het meeste uit uw account te halen; Uw profiel nadat u uw plan heeft geselecteerd en bent ingelogd is het eerste wat u moet doen de categorie ‘’uw gegevens’’ invullen. Dit is gewoon uw gebruikelijke basisinformatie. Stel uw Toegewezen gebruiker of gebruikers in – de personen aan wie u toegang wilt geven tot uw account in het geval van uw overlijden. U vindt de optie “Voeg een Toegewezen gebruiker” in de pagina van de categorieën. Verder kunt u de categorieën invullen die voor u van essentieel belang zijn voor u als persoon.
U kunt extra data kopen via de speciale knop op ons platform. Na het klikken op de knop kunt u direct afrekenen. Dit betreft een eenmalig bedrag dat is gekoppeld aan ons jaarlijkse abonnementssysteem. De extra data blijft geldig voor de duur van uw abonnement.
Wanneer je op de overzichtpagina van een gebruiker bent, is er onderaan de pagina (onder Toegewezen personen) een button waarmee je iemand dood kan verklaren.